מחווה למיטב במאי הקולנוע ולעבודות תיאטרון
בתערוכה חדשה בהיכל התרבות תל אביב
היכל התרבות תל אביב ממשיך לתמוך ביצירה מקומית מקורית: מחוות לכריסטופר נולאן, קוונטין טרנטינו, אקירה קוראסווה, טים ברטון, ספייק לי, רידלי סקוט ספייק ג'ונז ועוד במסגרת תערוכה חדשה, שתעלה לראשונה באכסדרת גן יעקב בהיכל. את התערוכה שתציג עבודות גמר של סטודנטים לתקשורת חזותית בבצלאל מהשנים 2013 עד 2021 ותושק במסגרת אירועי הקיץ של ההיכל, אוצרת ראש תחום האיור במחלקה, המאיירת אורית ברגמן.
תערוכת גמר בסטודיו "איור ועיצוב", המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל
מיום חמישי, 5 באוגוסט | אכסדרת גן יעקב, היכל התרבות תל אביב
רוצים להגיע לבקר בתערוכה?
היכל התרבות מזמין אתכם לסיורים פתוחים לקהל הרחב (ללא עלות)
שימו לב, עקב מגבלות התו הירוק מספר המשתתפים מוגבל
מלאו את פרטיכם בטופס והבטיחו את מקומכם. לאחר ההרשמה יישלח אליכם מייל עם כל הפרטים אותו תציגו בכניסה.
היכל התרבות תל אביב מקצה את השטחים והמבואות שבתחומו לטובת הצגת תערוכות מגוונות המאפשרות למבקרי ההיכל ליהנות מתרבות מגוונת לפני ואחרי המופע שהגיעו לצפות בו. כעת, תעלה לראשונה באכסדרת גן יעקב בהיכל תערוכה חדשה עם יצירות של סטודנטים לתקשורת חזותית מ"בצלאל", המחזירים לחיים את המסורת המפוארת של פוסטרים מאוירים. התערוכה החדשה תושק במסגרת אירועי הקיץ של היכל התרבות תל אביב ובמסגרתה יוצגו עבודות מ-2013 עד 2021.
התערוכה, שתושק ביום חמישי 5 באוגוסט, מהווה את נקודת השיא של סטודיו "איור ועיצוב" בהנחיית ראש תחום האיור, המאיירת אורית ברגמן. בעבודת הסטודיו, הסטודנטים מאיירים במסגרת הסטודיו שלושה פוסטרים לסרטים של במאים או להצגות תיאטרון לסירוגין. במסגרת זו, יוצרים הסטודנטים פרשנות גרפית חדשה לעבודה של יוצרים בולטים בתחומי הקולנוע, האופרה, הריקוד, התיאטרון הקלאסי והאוונגרדי.
המבקרים בתערוכה ייחשפו ליצירה בשפה אישית, שלמה ומגוונת עליה ניתן דגש בסטודיו. באמצעות שימוש בשפה איורית מתאפשרת פרשנות מסקרנת, רעננה ומפתיעה לסרטים של במאים ומחזאים קלאסיים, תוך התכתבות עם עולמם הויזואלי והתימטי של היוצרים, וגיבוש שפה גרפית מובחנת המאחדת איור ועיצוב.
בין המציגים ועבודותיהם: ויקטור אטלן עם מחווה לסרטי טרנטינו הנותנת ביטוי לתיאטרליות ולויזואליות המוגזמת בסרטיו; נגה דורון במחווה לאקירה קוראסווה החוקרת את השימוש של הבמאי בצבע; עדי זגנרייך מתארת את תרבות הצריכה החומרית שבאה לידי ביטוי בסרטים של טרנטינו; גל כהן במחווה לסרטי טים ברטון המוציאה את הבמאי מהאופל המוכר בסרטיו ומתווך אותו דרך צבעוניות וקריצה לקומדיה; שירה כהן עוסקת במוטיב המוזיקלי המאפיין את הסרטים של הבמאי דמיאן שאזל; נעה מישקין במחווה לסרטי הג'אז של דמיאן שאזל שבמרכזה חיבור בין זרם הדאדא לעולם הג'אז הקצבי והצבעוני; לאה מסלו במחווה לסרטי הג'אז של מישל גונדרי שנוצרה בטכניקת קולאז', בדומה לצורה בה גונדרי הופך חפצים יומיומיים למשהו חדש ביצירתו; ניקול רסקין במחווה לסרטי רידלי סקוט עם מבט לשלוש סצנות שונות מנקודת מבט דרמתית; ירשוורק שפראו במחווה לסרטי ספייק לי המתמקדת בהיסטוריה ובתרבות מאחורי העלילה; נטע פרץ עם יצירה ששמה את האשה במרכז בהשראת מספר עבודות מחו"ל; מרים נובופלנסקי עם פוסטרים למופעי ריקוד של קבוצת ענבל פינטו ואבשלום פולק; סיוון-פליטמן במחווה לסרטי ספייק ג'ונז שבמרכזה המכנה המשותף לסרטים – דמות גבר בודד ומיוסר במשבר; עמית רוז במחווה לסרטי ווס אנדרסון המתייחסת לאסתטיקה הצבעונית בעבודתו ומשיכתו לסימטריה ולשבירתה ותמי פרידמן מציגה את הנשים שבמרכז ההצגות דרך אפיון החפצים שסביבן.
הבמאי כריסטופר נולאן זוכה לארבע מחוות במסגרת התערוכה: עדו שלום בנימיני עם מחווה שבמרכזה כרזות המציגות עולם קוהרנטי אך מפוזר הבא לידי ביטוי בסרטי נולאן; טוני דואר עם מחווה לבמאי מזווית העוסקת בקפיצות בזמן המייצרות מסתורין וחידתיות; נועה לב במחווה משלה המדגישה אלמנטים פנטסטיים ובדיוניים בסרטיו ופביולה ורגס במחווה המבוססת על איורים לסצנות שהן המפתח בסרטים של נולאן.